„малък Голям Шлем“, anybody?

Предполагам така дефинирания преди няколко дни “Голям Шлем на Христо Станков” не е лесен за изпълнение, затова нека въведем и понятието „малък Голям Шлем“, тоест 3 от 4-те изброени преди събития – четене на книгата и гледане  на театрална постановка и игрален филм по нея.

„малък Голям Шлем“, anybody?

Етикети: , , , , ,

10 Отговора to “„малък Голям Шлем“, anybody?”

  1. kanew Says:

    „Под Игото“
    1.Чел съм романа на български.
    2.Гледал съм българския филм.
    3. Гледъл съм театралната постановка, преди години, ако не се лъжа в Народния Театър.
    4 Преди 4-5 години помагах на внучката да прочете откъси от романа на английски език.
    3.5 точки🙂
    PS Не съм гласувал за Под Игото.

  2. Христо Станков Says:

    Браво! Точно си мислех че “Под Игото” ще е кандидат No 1!

    P.S. И аз не съм гласувал за Под Игото.

  3. Поли Козарова Says:

    Ако можем да броим 2 театрални постановки вместо 1 филм, бих участвала и аз – „Хамлет“. Оригинал Шекспир, пресъздаден от Л.Оливие и В.Висоцки.

    Отново го преживях наскоро със сина си и си помислих, че бих могла да го преживея и с внуците си, пак по същия начин!

    Интересно, че спектакълът с ЛО е правен за първи път през 1948 година и звучеше невероятно съврмененно. Съжалявам за българските класици, но колкото и да се насилвам да прочета отново нещо от тях (не искам да съм конкретна и искам да съм партиот:), хич не се получава. Нищо чудно, че съвременните деца не обичат да четат. Освен Интернет, принос за това има и прекрасната учебна програма.

  4. hristostankov Says:

    Поли, разбира се че се брои ;)! Важното е да си припомним за интересни творби, на които сме имали удоволствието да се насладим под различна форма.

    Благодарение на теб се сетих, че и аз имам “малък Голям Шлем” за „Хамлет“ – книгата, театрална постановка с Висоцки и игралния филм (http://www.imdb.com/title/tt0171359/) от 2000 с Итън Хоук.

  5. Поли Козарова Says:

    Благодаря за линка към филма – не съм го гледала, ще се възползвам:)

  6. hristostankov Says:

    Филма го гледах преди време мисля по ТВ1000 (напоследък там гледах доста добри филми), но май и по Диема го пускат понякога.

  7. kanew Says:

    Хамлет-Гледал съм постановката на „Таганка“ с Висоцки/ вероятно 1971 година/ + В народния театър със Спас Джонев и Ирина Тасева +филма с Оливие
    10 дена гдето разтърсиха света- Пиесата на „Таганка с Висоцки /вероятно 1971 година/ + руски филм + челсъм книгата на български/вероятно издание 1952 година/

  8. kanew Says:

    Изпуснах да спомена, че романа “ 10 дена гдето разтърсиха света“ е от ам. журналист Джон Риид. За октомврийската революция.
    Спектакълът беше незабравим.

  9. hristostankov Says:

    Браво, знаех си, че ще си припомним такива стойностни произведения и спектакли!

  10. D.Slavenova Says:

    Постановката в Народен театър „Иван Вазов“ (за която говори kanew)е не „Хамлет“, а „Дон Карлос“. Спас Джонев играе Дон Карлос, Ирина Тасева – принцеса Еболи, Апостол Карамитев – маркиз Поза. Режисьор е Кръстьо Мирски. Поклон пред паметта им!

Вашият коментар

